Moderna bajka
Postoje li moderne bajke? Evo jedne: August Rush! Priča prati život dječaka, malog glazbenog genijalca, koji bježi iz sirotišta u kojem živi kako bi ostvario svoj san. Od malena ima osjećaj da ga roditelji nisu namjerno napustili te odlazi u New York kako bi ih pronašao pomoću glazbe.
Film započinje slučajnim susretom dvoje mladih i talentiranih glazbenika, gitarista i pjevača Louisa (Jonathan Rhys-Meyers) i violončelistice Lyla (Keri Russell). Oboje se nađu na istoj zabavi na kojoj je ˝more˝ ljudi, ali se u toj gužvi ne osjećaju ugodno pa potraže utočište na krovu. Na tom mjestu imaju divan pogled na večer u New Yorku i mir u kojem se čuje tek glazba uličnog svirača. Privučeni snažnim emocijama provedu noć zajedno. Sljedećeg jutra, Layla odlazi kući sa željom da se što prije ponovno sretne sa Louisom no, njezin otac je prisiljava da odmah napustiti grad i tako propadne dogovor s Luisom. On će je danima još čekati na istome mjestu nadajući da će se ponovno sresti. Duboko potresen, odluči prestati uživati u glazbi i napušta rock bend kojem pripada.
Lyla i Louis nisu imali ni priliku da se upoznaju i ostatak života će žaliti za neproživljenom ljubavi. Najveću cijenu plaća Lyla koja te noći ostane trudna. Otac smatra da za njenu karijeru trudnoća nije nikako poželjna, no Layla se suprostavlja njegovoj tiraniji. Odluči napustiti karijeru i vratiti se u New York da potraži svoju ljubav. Međutim, Louisa više nema. U visokoj trudnoći doživi automobilsku nesreću, koja dovede u opasnost i nju i dijete. Otac odluči preuzeti konce u svoje ruke. Zaključi da je za nju karijera najvažnija te je, nakon poroda, uvjeri da je dijete rođeno mrtvo a tek rođenu bebu pošalje u dom. Lyla, shrvana spoznajom, odustaje od svega pa čak i glazbe.
(izvor: Youtube)
Glazba – dodirna točka između djeteta i roditelja
Godine prolaze. Evan (Freddie Highmore), plod Lyline i Louisove ljubavi, živi u sirotištu. Jedinstven je među svojim vršnjacima jer svugdije oko sebe čuje glazbu za koju je uvjeren da je dodirna točka između njega i roditelja. Vjeruje da ga roditelji traže, žele i da je ljubav za glazbom dobio od njih te da će ih upravo glazba jednom i spojiti. Ostala djeca u sirotištu ga smatraju čudakom zbog svega toga i zato je usamljen. Kada se pojavi novi socijalni radnik iz New Yorka, Jeffries (Terrence Howard), Evan otvori svoje srce i shvati da mu je mjesto uz roditelje. Čim dobiva priliku, bježi u grad i javlja se Jeffriesu da mu pomogne. Međutim, New York je velik i opasan grad za neiskusnog i nadarenog jedanaestogodišnjaka. Evan, fasciniran zvukovima grada, se izgubi u mnoštvu. Na ulici ga privuku zvuci gitare, te upoznaje dječaka Arthura. Kako i sam nije imao nikoga, Arthur ga dovede u svoj ˝dom˝. On živi u napuštenom kazalištu zajedno sa drugom djecom s ulice, koji rade za ekscentričnog gitarista Maxwella 'Wizarda' Wallace (Robin Williams). Wizard djeci daje utočište i uči ih razvijati glazbeni talent, no to čini samo kako bi ih izrabljivao. U Evanu odmah prepoznaje zadivljujući talent, te ga podučava sviranju gitare i odvodi na ulicu da i na njemu zarađuje.
Socijalni radnik obavijesti policiju o Evanovom nestanku i započinje potraga. Wizard vidi tražilicu, te Evanu dodjeljuje umjetničko ime August Rush i uvjeri ga da ne smije nikome otkrivati svoj pravi identitet. Nakon toga, August bježi i ˝vođen˝ zvucima oko sebe ulazi u crkvu u kojoj ostane fasciniran orguljem, pjesmom i notama. Crkva mu postaje novo utočište. Velečasni mu pomogne da uđe u Juilliard School, glazbenu akademiju kako bi još više razvijao svoj dar. Augost, potpuno predan glazbi, uči sa mnogo strasti još više uvjeren da kroz glazbu može naći svoje roditelje. Talent se sve više razvija i raste, te August glazbu ˝primjećuje˝ svugdje: u prirodi, ljudima, pa čak i u prometu te je zapisuje u svojim bilješkama. Na Juilliardu su toliko zadivljeni da odluče skladbu koju je August prenio na papir, predstaviti na godišnjem koncertu pod vedrim nebom u Central Parku. August je presretan, ali pronalazi ga Wizard, odvlači ga od svega i vraća na ulicu.
Bajka sa sretnim krajem
U međuvremenu, Lyli javljaju da joj otac umire. Na samrti joj odaje tajnu koju je bio čvrsto zatvorio u svoje srce. Kada joj otac odaje da joj je sin živ, odluči odmah se vratiti u New York i pronaći ga. U potrazi nailazi na mnogo problema pošto nije znala ni točno ime kako su ga nazvali, međutim, sudbina je dovede baš do Jeffriesa koji u njenim očima odmah otkrije da je ona zapravo Evanova majka. Lyli se počinje vraćati nada. Upravo tada, ponude joj da sudjeluje na koncertu Julliarda i odluči se vratiti glazbi, staroj ljubavi. Istovremeno se i Louis trgne iz sna i vraća starom bendu. Odluče se za povratnički koncert baš u New Yorku.
Prije koncerta, Louisa u šetnji gradom, privuče dječak koji svira u prolazu i zasvira s njim. Taj dječak je upravo mali August. Između njih se odmah vidi neka povezanost, ali nisu svijesni da su obitelj. August odluči slijediti svoje snove te, uz pomoć Arthura, bježi od Wizarda i trči na koncert.
U međuvremenu, Lyla se vraća violončelu i svojoj publici i pokazuje da se talent ne gubi tek tako. Osnažena uspijehom odlazi sa koncerta, ali privuče je prekrasna skladba. Kada se okrene, shvati da je pred publikom upravo njen Evan (August) kojeg svugdje traži. Louis vraćajući se sa koncerta, vidi plakat za Juilliardov koncert na kojem Lyla nastupa, te pun nade krene preme tamo. Na mjestu koncerta, na pozornici prepoznaje mladog Augusta s kojim je svirao u parku. Privučen oduševljenjem što je njegov mladi prijatelj ostvario san, približava se prvim redovima i prepoznaje Lylu koja zadivljeno gleda u sina.
Ovaj miks između sna i jave, rocka i klasične glazbe, padova i uspona, tragičnih i komičnih scena... potpiusuje Kirsten Sheridan. Tematika filma, iako u nekim djelovima potpuno predvidiva, prati neočekivane zaplete. Film je uglavnom vrlo pozitivan: lik Augusta vraća gledatelja u vlastito djetinjstvo, budi osjećaje privrženosti obitelji (osobito jaka veza između majke i sina), prikazuje glazbene izričaje na potpuno drugačiji način... U nekim segmentima, radnja podsjeća na film Oliver Twist, osobito izrabljivanje siročadi, ali ipak prati svoj stil. Kada ne bi uzimali u obzir početak filma koji veliča ljubav na prvi pogled i ljubav za jednu noć, mogli bi ga karakterizirati kao divan ljubavno-obiteljski film. Na početku je pojam ljubavi između dvoje ˝zaljubljenih˝ malo previše iskrivljena no iskrena ljubav ipak pobijeđuje. Film je jako dirljiv, emotivan, iskren, ne napadan i zanimljiv za svačije oko i uho. Glumci su vrhunski odradili svoj posao, osobito tada mladi Freddie Highmore.
A za kraj, kao i u drugim bajkama: ... i živjeli sretno do kraja života!
Autor: Roberta Vitković